Temel Kavramlar
Öğrenme = Her an
gerçekleşen bir eylemdir. Bireyin çevresiyle girdiği etkileşim sonunda meydana
gelen davranış değişikliğidir. İnsanlar üç şekilde öğrenir: taklit ederek,
öğretilerek ve beş duyu organıyla.
Eğitim = Eğitim, önceden saptanmış esaslara göre insanların davranışlarında belli
gelişmeler sağlamaya yarayan planlı etkinlikler dizisidir. Eğitim, bireyin
davranışlarında kendi yaşantısı yoluyla kasıtlı olarak istedik değişme meydana
getirme sürecidir. Eğitim formal ve informal olmak üzere ikiye ayrılır.
Öğretim = Belli bir amaca göre gereken bilgileri verme, öğrenmeyi
kolaylaştıracak etkinlikleri düzenleme, gereçleri sağlama ve kılavuzluk etme
eylemidir.
Öğretim
Teknolojisi = Belirli öğretim disiplinlerinin kendilerine özgü problemlerinin çözümüne
yönelik olarak, sistematik bir şekilde insan ve insan dışı
kaynakların(materyaller, araç - gereçler), yöntemlerin, içeriğin tasarlanması,
uygulanması ve değerlendirilmesi sürecidir.
Öğrenme-öğretme
süreçlerinin tasarlanması, uygulanması, değerlendirilmesi ve geliştirilmesi
eğitim teknolojisinin önemli işlevleridir. Eğitim
teknolojisi, öğrenme-öğretme ortamlarını etkili bir şekilde
tasarımlayan, öğrenme ve öğretme de meydana gelen sorunları çözen, öğrenme
ürünün kalitesini ve kalıcılığını arttıran bir akademik sistemler bütünüdür. Eğitim teknolojisinin temel
amacı, öğrenmeyi etkili ve kalıcı bir biçimde sağlamaktır. Eğitim teknolojisi, hangi
durumlarda nasıl bir öğrenme-öğretme ortamının hazırlanması gerektiği, hangi
teknolojik kaynak ve materyalin eğitimde etkili olabileceği ve bunlara uygun
olan öğrenme-öğretme durumları konusuyla ilgilenir.
Öğretim Tasarımı = Öğretimle alakalı bir problemi çözmek için durumun analiz edilmesi, bu
analizler doğrultusunda bir çözümün tasarlanması, çözümün üretilmesi, çözümün
uygulanması ve uygulanan çözümün değerlendirilmesini içeren sistematik bir
yaklaşımdır. Öğretim tasarımında öğretimle alakalı bir problem olmalıdır.
Bir öğretimin sistematik olarak analiz edilmesi sonucunda belli bir
ürünün(öğretimle ilgili) hazırlanması gerekiyor.
-> Bilgi
aktarılır, beceri kazandırılır. Aktarılacak bilginin sınırları belli
olmadığında öğretim tasarımı etkili kullanılamıyor.
Bilim = Doğaya üstünlük kurmak için tasarlanan rasyonel bir disiplindir.
Teknoloji = Bilimin üretim,
hizmet, ulaşım vb. alanlarındaki sorunlara uygulanmasıdır.
Araç = Bilginin
aktarılmasını sağlayan ortamdır. Bu ortam kağıt, telefon,ppt sunusu vb.
olabilir.
Materyal = Aktarılacak olan bilginin (içeriğin) görsel, işitsel ya da yazılı
biçimidir.
Katma Değer = Verdiğimiz eğitimin bize geri dönüşüdür.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder